Vispārīgie noteikumi

1. Noteikumu darbības joma un derīgums

1.1 Šie “iDeal Group” AS filiāle “iDeal” (turpmāk tekstā „Pārdevējs”) vispārīgie un pasūtīšanas noteikumi (turpmāk tekstā „Noteikumi”) attiecas uz visām personām (turpmāk tekstā „Pircējs”), kuras izmanto e-veikalu vietnē www.iDeal.lv (turpmāk tekstā „E-veikals”), pasūta produktus un pakalpojumus (turpmāk tekstā „Produkti”), tostarp noslēdzot pirkuma un pārdošanas līgumu, lai iegādātos produktus no e-veikala (turpmāk tekstā „Pārdošanas līgums”).

Pieņemot šos noteikumus, Pircējs apstiprina, ka ir izlasījis Līguma noteikumus, piekrīt tiem un ievēros tos.


2. Produktu iegāde un pasūtījumu veikšana e-veikalā

2.1 E-veikalā ir iespējams iegādāties Produktus, kuriem blakus ir saite „Pievienot grozam”. Produktu cena un pieejamība vienmēr var mainīties bez iepriekšēja brīdinājuma. Ja Pircējs ir izdarījis pasūtījumus pirms Produktu cena ir mainījusies, tiks piemērota cena, kas bija spēkā pasūtījuma izdarīšanas brīdī.

2.2 Pārdevējam ir tiesības atteikties no Pārdošanas līguma, kas noslēgts E-veikalā, un atteikties nodot pasūtītos Produktus vai nesniegt pakalpojumu turpmāk norādītajos gadījumos: Produktu nav krājumā; tas ir Produkts e-veikalā ar statusu „Tiek pasūtīts”, kurš nav krājumā; Produkta cena vai iezīmes E-veikalā ir attēlotas nepareizi sistēmas kļūdas dēļ.

2.3 Pirkumu grozs un pasūtījumu veikšana.
Produktu daudzumu pirkumu grozā var mainīt. Pirkumu grozā jūs varat arī izvēlēties produktus un pakalpojumus, kas ir saderīgi ar izvēlētajiem Produktiem. Lai pasūtītu Produktus, jums ir jāizvēlas atbilstoša piegādes metode. Piegādes metodes informācija tiks pieprasīta vēlāk, pasūtījuma iesniegšanas lapā. E-veikala iegādes noteikumus var izlasīt, un tos var apstiprināt, veicot atzīmi („ķeksīti”) noteikumu priekšā.

Lai apstiprinātu pasūtījumu, Pircējam jānoklikšķina poga „Iesniegt pasūtījumu”, un Pircējs tiks pārvirzīts uz maksājuma metodes lapu, kurā jāizvēlas atbilstošā maksājuma metode. Pircējs var izmainīt maksājuma metodi arī pasūtījuma pēdējā posmā. Pircējam ir jāievada savi dati; ja ir tāda vēlēšanās, ir iespējams reģistrēties, lai kļūtu par iDeal regulāro klientu. Nākamajā solī Pircējs var izvēlēties piegādes metodi un klikšķināt uz pogas „Tālāk”. Pēc tam tiks parādīta pēdējā maksājuma metodes izvēle, lai apstiprinātu Pasūtījumu un izdarītu pirkumu. Pircējs var izvēlēties maksājuma metodi un samaksāt par savu pirkumu. Iesniedzot pasūtījumu, Pircējam jābūt uzmanīgam, jo no tā ir atkarīga pasūtīto produktu ātra un netraucēta piegāde.

Pārdošanas līgums tiek uzskatīts par noslēgtu, „“iDeal Group” pašreizējā kontā saņemot saskaņā ar pasūtījuma apstiprinājumu apmaksājamo summu, vai arī kopš izpirkumnomas līguma parakstīšanas brīža. Pārdevējs neizpilda apstiprinātus pasūtījumus, kas nav apmaksāti.

2.4 Apmaksa par precēm

Par precēm ir iespējams norēķināties caur internetbanku („Swedbank, „SEB”, „Luminor”, izmantojot banku saites). Ir iespējams veikt apmaksu arī ar „InBank” izpirkumnomu, klikšķinot uz pogas „IDeal Līzings” pasūtījuma apstiprināšanas lapā un ievērojot ekrānā redzamās instrukcijas. Produktus var iegādāties E-veikalā, izmantojot izpirkumnomu, ja pasūtījuma ikmēneša maksājums ir vismaz 10 €.

Apmaksai var izmantot dāvanu karti un kredītkarti, klikšķinot uz atbilstošās maksājuma metodes un ievērojot ekrānā redzamās instrukcijas.

Kad maksājums ir izdarīts, E-veikals nosūta Pircējam Pasūtījuma apstiprinājumu un rēķinu.

Visi personas dati, kas darīti zināmi iDeal E-veikala apmeklēšanas un iepirkšanās e-veikalā rezultātā, tiks uztverti kā konfidenciāli. Šifrētais datu komunikācijas kanāls ar bankām nodrošina Pircēja personas datu un bankas informācijas drošību. “iDeal Group” AS filiāle “iDeal” pārstāvjiem nav piekļuves attiecīgajiem šifrētajiem datiem.

2.5 Produktu piegāde un nosūtīšana.

Produkti tiks piegādāti uz Pircēja pasūtījumā norādīto piegādes adresi. Pircējs tiks informēts par piegādes izpildi, izmantojot kontaktinformāciju, kas iesniegta, izdarot pasūtījumu. Pasūtīto Produktu transportēšana tiek veikta saskaņā ar pasūtījuma veikšanas brīdī spēkā esošajiem transportēšanas noteikumiem.

Pabeidzot pasūtījumu, Pircējam jāpārliecinās par iesniegtās kontaktinformācijas precizitāti, lai novērstu Produktu piegādes aizkavēšanos un pārpratumus. “iDeal Group” AS filiāle “iDeal” un kurjeru kompānija neuzņemas atbildību par Produktu piegādes kavēšanos un pārpratumiem, ja šāda kavēšanās notikusi Pircēja pasūtījuma iesniegšanas brīdī norādīto datu neprecizitātes vai nepareizuma dēļ.

Produkti tiek nodoti tikai Pircējam, un tas tiek izdarīts, pamatojoties uz piegādes pavadzīmi. Pirms piegādes pavadzīmes parakstīšanas rūpīgi pārbaudiet Produkta iepakojumu, un iepakojuma bojājumu gadījumā Pircējam tas jāatzīmē piegādes pavadzīmē. Bojāta iepakojuma gadījumā Pircējs var atteikties pieņemt sūtījumu un/vai nekavējoties informēt iDeal klientu apkalpošanas nodaļu, rakstot uz veikals@ideal.lv.

Produkti tiks nodoti trešajai pusei, ja ir saņemta šāda atļauja (tostarp, ja Pircējs ir norīkojis trešo pusi kā pasūtījuma saņēmēju). Pārdevējs var pilnvarot trešās puses piegādāt Produktus (tostarp, izmantojot kurjera pakalpojumus).

Ja Pircējs neizņem Produktus 14 (četrpadsmit) dienu laikā pēc pasūtīto Produktu saņemšanas datuma, tiek uzskatīts, ka Pircējs ir pārkāpis Pārdošanas līgumu un nevēlas iegādāties Produktus. Pārdevējam ir tiesības vienpusēji atteikties no Pārdošanas līguma un pieprasīt kompensāciju par bojājumiem (piemēram, produktu uzglabāšanas izmaksas) un Pārdevēja zaudējumiem, izmantojot Pircēja priekšapmaksā samaksāto summu.

2.5.1 Maksimālais piegādes laiks ir līdz 30 dienām. Mēs sadarbojamies ar Omniva un DPD.

2.6 Atteikuma tiesības.

Šī atteikuma procedūra nav spēkā noslēgta patērētāja kredīta līguma atcelšanas gadījumā. Patērētāja kredīta līguma atcelšanai jānotiek saskaņā ar līgumā noteikto kārtību.

2.6.1 Pircējam ir tiesības atteikties no E-veikala Pārdošanas līguma 14 dienu laikā, nesniedzot pamatojumu.
2.6.2 Atteikuma tiesību termiņš beidzas 14. dienā kopš datuma, kurā Pircējs vai Pircēja pilnvarota trešā puse savā rīcībā fiziski saņēma Produktus.
2.6.3 Lai īstenotu atteikuma tiesības, Pircējam ir jāinformē Pārdevējs par savu lēmumu atteikties no Pārdošanas līguma, iesniedzot rakstisku pieteikumu, kurš jāiesniedz Pārdevēja birojā vai jānosūta pa e-pastu.

Kontaktinformācija:
“iDeal Group” AS filiāle “iDeal”
Elizabetes iela 55, Rīga, Latvija, LV-1010
veikals@ideal.lv
Tālrunis: +371 28030 305

2.6.4 Nav atteikuma tiesību
Atteikuma tiesību nav, ja:
a) Produkti ir piegādāti Pircējam slēgtā iepakojumā, un tie nav piemēroti atgriešanai veselības vai higiēnisku iemeslu dēļ, un tie ir pēc piegādes tikuši atvērti (piem., austiņas, veselības produkti u.c.);
b) Produkti ir audio vai video ieraksti slēgtā iepakojumā, vai programmatūra slēgtā iepakojumā;
c) Pārdošanas līguma priekšmets ir dāvanu karte un tās unikālais kods jau ir izmantots.

2.6.5 Atteikšanās no Pārdošanas līguma

a) Atteikšanās no līguma gadījumā “iDeal Group” AS filiāle “iDeal” atmaksās Pircējam summu, kas saņemta no Pircēja saskaņā ar Pārdošanas līgumu, tostarp piegādes izmaksas (izņemot papildu izmaksas, kas radušās Pircēja izvēlētas piegādes metodes, kas atšķiras no lētākās “iDeal Group” AS filiāle “iDeal” piedāvātās piegādes metodes, rezultātā), bez nepamatotas kavēšanās, taču ne vēlāk kā 14 dienas kopš dienas, kurā preces ir atgrieztas Pārdevējam.
b) “iDeal Group” AS filiāle “iDeal” veic šādu atmaksu, izmantojot to pašu maksājuma metodi, kādu izmantoja Pircējs, lai izdarītu maksājumu, ja vien Pircējs nav izteicis vēlmi, lai tiktu izmantota cita maksājuma metode. Pircējs nebūs atbildīgs par šo maksājumu papildus komisijas maksām vai citām izmaksām.
c) Pircējam ir jāatgriež Produkti “iDeal Group” AS filiāle “iDeal” nekavējoties, taču ne vēlāk kā 14 dienas kopš dienas, kad Pircējs informēja “iDeal Group” AS filiāle “iDeal” par atteikšanos no Pārdošanas līguma. Preces var atgriezt tuvākajā iDeal izstāžu telpā. Ja Pircējs atgriež Produktus, kas ir Pārdošanas līguma priekšmets pirms 14 dienu perioda beigām, termiņš ir ievērots.
d) Pārdevējam ir tiesības atteikties veikt atmaksu, kamēr Pārdevējs nav saņēmis Produktus, kas ir Pārdošanas līguma priekšmets, vai arī kamēr Pircējs nav iesniedzis Pārdevējam pierādījumu, ka ir atgriezis Produktu, atkarībā no tā, kas notiek ātrāk.
e) Ja Pircējs nevēlas pieļaut, ka tiek saņemta atmaksa par Produktu samazinātu vērtību, Produktus ir jāizmanto un jāizmēģina tāpat, kā to atļauts darīt parastā veikalā, un Produktus ir jāatgriež to oriģinālajā iepakojumā, pilnā oriģinālajā komplektācijā (produkta iepakojumā jābūt visiem elementiem un ar Pārdošanas līgumu saistītajām dāvanām). Ja Pircējs izmanto Produktus vairāk nekā nepieciešams, lai noteiktu to stāvokli, īpašības un funkcionalitāti, vai arī neatgriež Produktus to sākotnējā iepakojumā ar visiem komplektācijā iekļautajiem elementiem, Pircējam pienākas atmaksa par samazinātu Produktu vērtību.
f) Pircējam jāsedz Produktu atgriešanas tiešās izmaksas.
g) Atgriežamo preču stāvokļa pasliktināšanās gadījumā Pircējs ir atbildīgs par vērtības kritumu, kas radies Produktu lietošanas rezultātā, ja preces ir lietotas jebkādā citā veidā, kas nepieciešams, lai noteiktu preces stāvokli, īpašības un funkcionalitāti.
h) “iDeal Group” AS filiāle “iDeal” ir tiesības iesniegt Pircējam prasības saistībā ar Produktu vērtības samazināšanos, viena mēneša laikā kopš Produktu atgriešanas datuma. Mēs atmaksāsim naudu par atgrieztajām precēm atpakaļ Pircēja bankas kontā bez liekas kavēšanās, taču ne vēlāk kā 14 dienas kopš preču atgriešanas dienas.
i) Ja Pircējs ir lietojis vai izmēģinājis atgriežamos Produktus citā veidā, kas parasti varētu būt atļauts veikalā, vai arī lietojis Produktus vairāk nekā nepieciešams, lai noteikto to stāvokli, īpašības un funkcionalitāti, Pircējs ir atbildīgs par Produktu vērtības samazināšanos, un Pārdevējam ir tiesības atņemt šo summu no atmaksājamās pirkuma cenas. Gadījumā, ja Pircējs nepiekrīt Pārdevēja uzrādītajam vērtības samazinājumam, viņam/viņai ir tiesības sazināties ar neatkarīgu ekspertu, lai to novērtētu. Neatkarīga eksperta izmaksas būs jāsedz pusei, kuras pozīcija izrādīsies nepamatota. Ja šādu pusi nav iespējams noteikt, ar eksperta novērtējumu saistītās izmaksas būs jādala Pircējam un Pārdevējam.


j) Par atgrieztajiem Produktiem atmaksājamās summas daļu Pārdevējs atgriež Klientam turpmāk norādītajā veidā:

  • prece nav lietota un oriģinālais iepakojums nav atvērts (tostarp caurspīdīgā plēvīte ap produkta kasti) - “iDeal Group” AS filiāle “iDeal” atmaksās klientam 100% no pirkuma cenas;
  • prece nav lietota, taču oriģinālais iepakojums ir atvērts (tostarp caurspīdīgā plēvīte ap produkta kasti) - “iDeal Group” AS filiāle “iDeal” atmaksās klientam 90% no pirkuma cenas.
  • prece ir lietota un oriģinālais iepakojums ir atvērts (piem., ierīce ir ieslēgta, prece ir netīra, bojāta vai arī tai ir lietojuma pazīmes) “iDeal Group” AS filiāle “iDeal” atmaksās klientam līdz 80% no pirkuma cenas. Precīza atmaksājamā summa tiek noteikta, kad Produkti ir atgriezti Pārdevējam un Pārdevējs ir veicis profesionālu novērtējumu, lai noteiktu Produktu vērtību.
  • 2.7 Pārdošanas līguma atcelšana

    Pircējam ir tiesības atcelt savu pasūtījumu pēc samaksāšanas par Produktiem, taču pirms Produktu piegādes bez papildu izmaksām. Lai atceltu Pārdošanas līgumu/Pasūtījumu, Pircējam ir jānosūta attiecīgs paziņojums, iekļaujot Pārdošanas līguma numuru, uz e-pasta adresi veikals@ideal.lv. Pircējam tiks nosūtīts apstiprinājums par Pārdošanas līguma atcelšanu.

    2.8 Videi bīstamie palīgmateriāli, piemēram, baterijas, kas jāizmanto Pārdevēja pārdotajā aprīkojumā, tiek bez maksas pieņemti visos iDeal veikalos. Liela izmēra elektroniskie atkritumi jānogādā atbilstošā atkritumu savākšanas stacijā.


    3. Datu aizsardzības un apstrādes principi

    3.1 Pārdevējs garantē Pircēja datu, tostarp personas datu, aizsardzību un lietošanu saskaņā ar Privātuma politikas noteikumiem un nosacījumiem. Pircējs apstiprina, ka ir izlasījis un piekritis Privātuma politikas noteikumiem un nosacījumiem. Pamatojoties uz spēkā esošajiem tiesību aktiem un Privātuma politikas noteikumiem, Pārdevējam bez Pircēja piekrišanas ir tiesības apstrādāt datus (tostarp personas datus) tādā mērā, kādā tas nepieciešams izmantošanai E-veikalā, lai izpildītu Pārdošanas līgumu vai nodrošinātu Pārdošanas līguma izpildi. Pamatojoties uz iepriekš minēto, Pārdevējam ir tiesības, cita starpā, nesaņemot atsevišķu piekrišanu, nosūtīt Pircējam paziņojumus, kas saistīti ar E-veikala pakalpojumu izmantošanu, tostarp ziņojumus, kas ir svarīgi E-veikala lietotāju drošības nodrošināšanai; paturēt Pircēja, kas pieslēdzies E-veikalam, pasūtījuma datus labākas Pircēju apkalpošanas nolūkos, darījumu apstiprināšanas nolūkos, tostarp saprātīgās laika robežās Pircēja sesijas laikā nepabeigto pasūtījumu saglabāšanas nolūkos.

    3.2 Ja Pircējs ir devis piekrišanu datu izmantošanai tirgvedības nolūkos, noslēdzot Klientu līgumu vai sniedzot nodoma deklarāciju (piem., pašapkalpošanās zonā), Pārdevējs izmantos datus saskaņā ar Privātuma politikas noteikumiem un nosacījumiem, tostarp, lai elektroniskā veidā (piem., caur e-pastu vai SMS) nosūtītu Pircējam personalizētus tiešās tirgvedības piedāvājumus, kampaņu piedāvājumus, kā arī akciju piedāvājumus precēm un pakalpojumiem.

    3.3 Pircējam ir tiesības jebkurā laikā atsaukt savu piekrišanu, kas dota datu izmantošanai tirgvedības nolūkos, nosūtot Pārdevējam e-pastu, paskaidrojot to, vai atsakoties saņemt turpmākus tiešās pārdošanas piedāvājumus, ievērojot uz viņa/viņas e-pasta adresi nosūtītajā tiešās pārdošanas piedāvājumā sniegtās instrukcijas.


    4. Atbildība un strīdu izšķiršana

    4.1 Pircējam ir tiesības 2 (divu) gadu laikā kopš Produktu piegādes datuma iesniegt Pārdevējam prasības attiecībā uz Produkta neatbilstību ar līguma nosacījumiem (Produkti ir ar defektiem). Sūdzībai jābūt iesniegtai savlaicīgi, taču ne vēlāk kā 2 (divus) mēnešus kopš Produkta defekta atklāšanas. Atklājot defektu, Pircējam ir jāveic saprātīgi pasākumi, lai saglabātu un aizsargātu Produktus, tostarp, nelietojot bojātu Produktu, ja Produktu lietošana turpina pasliktināt Produktu stāvokli.

    4.2 Pircējs var izmantot tiesību aktos noteiktos aizsardzības pasākumus, tostarp pieprasīt saremontēt vai nomainīt Produktus vai atteikties no Pārdošanas līguma, un atgriezt neatbilstīgos Produktus Produktu neatbilstības ar līguma nosacījumiem gadījumā.

    4.3 “iDeal Group” AS filiāle “iDeal” neuzņemas atbildību par: Pircēja izraisītu Produktu stāvokļa pasliktināšanos un bojājumiem, Produktu nestandarta lietošanas rezultātā radītiem bojājumiem, kā arī normāli lietotu Produktu normālo fizisko nolietojumu.

    4.4 Ja Produktiem ir Pārdevēja vai ražotāja nodrošināta tirdzniecības garantija, Pircējam garantijas nosacījumi tiks sniegi rakstveidā kopā ar Produktiem un/vai padarīti pieejami elektroniski E-veikalā.

    4.5 Lai atrisinātu vēlākas problēmas, Pircējam ir jāsaglabā pirkuma dokumenti (rēķins, līgums u.c.), kas pierāda, ka Produkti ir iegādāti no Pārdevēja E-veikala. Pārdevējs / servisa sniedzējs nevar atrisināt problēmu, ja netiek iesniegts pirkumu apliecinošs dokuments.

    4.6 Ar E-veikalā iegādātiem Produktiem saistītas sūdzības var iesniegt, izmantojot turpmāk norādīto kontaktinformāciju: “iDeal Group” AS filiāle “iDeal” e-veikals, Elizabetes iela 55, Rīga, LV-1010, e-pasts: veikals@ideal.lv. Sūdzības tiek pieņemtas arī iDeal veikalos, kuru adreses ir pieejamas tīmekļa vietnēwww.iDeal.lv

    4.7 Iesniedzot sūdzību, jums jāuzrāda arī bojātie Produkti. Pārdevējam un Pircējam ir jānoslēdz aprīkojuma servisa un remonta līgums, ja Produktiem ir nepieciešama diagnostika vai eksperta novērtējums, lai noteiktu Produkta defekta raksturu un cēloni.

    4.8 Lai novērstu jebkādus Produktu defektus, “iDeal Group” AS filiāle “iDeal” rīkosies saskaņā ar sūdzību iesniegšanas noteikumiem un nosacījumiem, kas ir Pārdošanas līguma un šo iegādes noteikumu neatņemama sastāvdaļa un kurus ir apstiprinājis Pircējs pirms Pārdošanas līguma noslēgšanas.

    4.9 Pārdevējam ir jānodrošina, ka E-veikalā pārdotie Produkti atbilst Eiropas Savienībā spēkā esošajiem standartiem. Šajos standartos sniegtie apstākļi nav uzskatāmi par Produktu defektiem.

    4.10 Informāciju par pasūtījumu var iegūt: P.-Pk. 9.00 - 18.00, zvanot pa tālruni +371 28030305 vai sūtot e-pastu uz:veikals@ideal.lv

    4.11. Pircējam ir tiesības sazināties ar kompetento uzraudzības iestādi, kas ir Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Brīvības ielā 55, LV-1010, Rīga, Latvija, e-pasts:ptac@ptac.gov.lv Lai izšķirtu strīdu, Pircējs var sazināties ar Patērētāju Strīdu komiteju. Patērētāju Strīdu komiteja ir kompetenta iestāde, kas var atrisināt strīdus, kas izriet no starp Pircēju un Pārdevēju noslēgta līguma un kurus puses nevar atrisināt, panākot vienošanos. Papildu informācija par sūdzību risināšanu ir pieejama: http://ec.europa.eu/consumers/odr.


    5. Nobeiguma noteikumi

    5.1 Produktu attēli ir ilustratīvi.

    5.2 Produktu cenas un pieejamība var mainīties bez iepriekšēja brīdinājuma. Tādā gadījumā “iDeal Group” AS filiāle “iDeal” patur tiesības atteikties no darījuma un atgriezt Pircēja naudu viņa/viņas kontā saprātīgā laika periodā.

    5.3 iDeal E-veikals patur tiesības atteikties no darījuma, ja Produktam ir konstatēta viena no turpmāk norādītajām problēmām: ir notikusi cilvēciska kļūda, ievadot cenu, vai tehniska sistēmas kļūda (piemēram, ja klēpjdators, kura vērtība ir 1000 eiro, tiek pārdots pa 10 eiro, tā ir nepārprotama kļūda. Attiecīgi mēs pieņemam, ka Pircējam būtu jāsaprot, ka tā ir kļūda un, ka produkts netiek pārdots par šādu cenu).

    5.4 Produktu informācija tiek regulāri pārbaudīta un uzlabota. Kopš Pircēja pēdējā apmeklējuma dati var būt atjaunināti. Ņemot vērā ražotāja datu lapu nepilnības, iDeal e-veikala produktu informācija var saturēt neprecizitātes. Tādā gadījumā iDeal neuzņemas atbildību par produktu informācijas precizitāti. Tomēr mēs iesakām Pircējam pirms pirkuma izdarīšanas pārbaudīt produktu informācijas precizitāti, zvanot iDeal klientu apkalpošanas nodaļai pa tālruni +371 28030305.

    5.5 Norēķinu valūta ir Euro


    6. Noteikumu derīgums

    6.1 Pārdevēja E-veikala pašreizējie noteikumi ir spēkā kopš 2018. gada 25. maija.